Fisken & Brødet

Uddeling af overskudsmad

Hver dag smides fødevarer ud fra supermarkeder i københavnsområdet – fødevarer, som ikke kan sælges, men som ikke fejler noget. Er din økonomi udfordret, så kan du i Apostelkirken og Mariakirken hente grøntsager, frugt, brød og kager og samtidig være med til at mindske madspild.

Madspild er i sig selv en klimamæssig belastning, og vi er mange på Vesterbro, der kan få gavn af uudnyttede ressourcer. Sammen kan vi bekæmpe madspild og hjælpe hinanden.

Vi begynder med uddeling af mad til dig, der af den ene eller anden grund er økonomisk udfordret. Vi håber med tiden også at kunne være fælles om at tilberede maden og spise i fællesskab.

Sådan gør du

Maden uddeles efter først til mølle. Hvis mange møder op samtidig, sker uddelingen ved lodtrækning. Du kan hente overskudsmad:

Tirsdage kl. 12-13 i Mariakirken, Istedgade 20
Fredage kl. 12-13 i Apostelkirken, Saxogade 13

Vi drømmer om at skabe et socialt fællesskab

Vi arbejder på i fremtiden at kunne supplere maduddelingen med et socialt fællesskab for alle omkring tilberedning og fællesspisning.

Du vil stadig kunne hente mad med hjem i dit eget køkken, men vi drømmer om også at se dig og andre vesterbroere til langborde og gode gryderetter, tid til hinanden, nye venskaber og sammenhold på Vesterbro – og om at vi sammen kan gøre en forskel, for klimaet og for hinanden.