Bryd den digitale lydmur
– en håndbog i digital markedsføring for nybegyndere og let øvede
Forfatter: Kasper Aare Naicker, Folkekirken Vesterbro
Udgivet: Februar 2021
Håndbogen henvender sig i en letlæselig form til kommunikationsmedarbejdere, der enten ønsker indsigt i digital markedsføring – og det konkrete arbejde med samme – eller kommunikationsmedarbejdere, der ønsker at optimere deres kompetencer inden for digital markedsføring. Håndbogen er derfor delt op i henholdsvis et metodeafsnit og et case-studie, og behøver ikke læses fortløbende, men kan zappes rundt i efter behov. Casen er en dåbskampagne men kunne omhandle hvad som helst.
Digital kampagne - fra konceptudvikling til praktisk afvikling
Bogen handler om alt fra den spæde begyndelse, idéudvikling, de kreative faser, udvikling af en god fortælling og den endelige lancering af kampagner – og alle trin derimellem. Medielandskabet og opmærksomhedsøkonomiens betingelser, konceptudvikling, at skabe gribende fortællinger, målgruppeforståelse, procesledelse, danskernes medievaner, digitale platformes styrker og svagheder, SEO-optimering, effektive annoncekroner via Facebook, GoogleAds, Youtube, Instagram, samt inddragelse af influencers. Bogen gennemgår en kommunikationsfaglig metode til store eller små kampagner og er yderst relevant for kommunikationsmedarbejdere generelt, og kommunikationsmedarbejdere i folkekirken i særdeleshed.
Velkommen til Verden - Folkekirken Vesterbros dåbskampagne
Projektet er udført i Folkekirken Vesterbro med midler fra Folkekirkens Udviklingsfond, og består af to ben. Det første ben er dåbskampagnen ”Velkommen til Verden”, som blev lanceret i København på tværs af digitale platforme i 2020. Kampagnen blev lanceret i to bølger og nåede 183.500 mennesker med over 83.000 visninger af kampagnens videoer. Projektets andet ben, nærværende håndbog, introducerer ansatte og ledere til at udvikle og lancere kampagner.
Download håndbogen kvit og frit
Download "Bryd den digitale lydmur - håndbog i digital markedsføring for nybegyndere og let øvede"